De game-industrie overleefde die duistere tijd, en is vijfentwintig jaar later voortvarender dan ooit. Jammer genoeg zijn de inspiratieloze filmgames nog steeds alomtegenwoordig. Nu wordt ook de schat aan topseries regelmatig geplunderd door gameontwikkelaars. Onlangs was het de beurt aan Lost, de serie die ijsberen, tropische stranden, bunkers en een beminnelijke Evangeline Lilly op een succesvol hoopje gooit.
Het game doet de serie niet veel eer aan en verzandt al snel in de middelmatigheid. Terwijl de serie de heruitvinder van de cliffhanger is, mag het spel zich tot heruitvinder van de onzichtbare muren kronen. De nietsvermoedende fan die Lost in huis haalt, verwacht een grondige inspectieronde van het hele eiland, maar wordt onverbiddelijk in de richting gestuwd die de ontwikkelaars voor ogen hadden. De gameplay hangt als los zand aan elkaar. Keer op keer flesjes water en kokosnoten zoeken om deze te ruilen voor reepjes informatie is saai! De pogingen om het spel even spannend te maken als de serie zijn verdienstelijk, maar stranden al snel. Het enige opwindende zijn de tussenfilmpjes met indrukwekkend stemmenwerk en perfecte dubbelgangers van de echte acteurs. Maar een game koop je om te spelen, niet om te kijken. Verdoe je tijd dus niet en kijk gewoon de dvd’s nog eens.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten